Skip to content
Kobieta-artystka siedzi na dziobie łodzi i szydełkuje. Ma na głowie daszek, do którego przyczepione są plakietki związane z inicjatywami kobiecymi i strajkiem kobiet. Ubrana jest w niebieską podkoszulkę i wzorzyste biało-różowe spodnie. Jej stopy są bose. W tle rozciąga się jezioro, po którym płyną dwie inne łodzie. Nastrój wakacyjny.

Katarzyna Mądrzycka-Adamczyk

An artist, educator, culture animator, activist, and accessibility leader. She has graduated from the Strzemiński Academy of Art Łódź. She has organised several action crocheting artistic actions that  involved collective crocheting of such banners as: SISTERHOOD!, EMPATHY, and ECOFEMINISM.

In her individual artistic work, private strands intertwine with public and political ones. Ja czuję! (I feel!) (2020), Tort na stulecie praw wyborczych Kobiet w Polsce 1918-2018 (Birthday cake for the centenary of women’s electoral rights in Poland 1918-2018) (2018), Poczuj (Feel it) (2018), Ja dziergam a tu kipi! (I’m crocheting and it’s boiling over!)  (2013) Ja dziergam a świat WRZE! (I’m crocheting and the world IS RAGING!) (2019), Damski bokser (Wife beater) (2013), Kura domowa (Hausfrau) (2012).

She has created the Ja, Kosmos (Me, cosmos) artistic project –  a kind of a journal, both private and public – that has been crocheted since 2012. The documentation of the project – crochetselfie  – can be found at www.facebook.com/ja.kosmos.kma.

She is a columnist  in the Silne aperiodic  with a column called Szydełko w akcji (Crochet in action), and a co-author of the Książka do zobaczenia (A book to see) publication. Some of her workshops have become the basis for the script of the Kulturanek program.

She has participated in several dozen national and international exhibitions. Her works are in the collections of the Central Museum of Textiles in Łódź, the Craft Museum in Krosno and in private collections in Poland and abroad.

Galeria

Praca Artystki Wykonana Techniką Szydełkowania. Obiekt Jest Płaski, W Formie Koła Składającego Się Z Mniejszych Kół, Z Którego Wystają Długie Wypustki W Formie Stożków Oraz Otwory - Ażury. Całość Miękko Układa Się Na Trawie. Praca Jest W Jasnych, Naturalnych Kolorach: Beżu I Odcieniach Szarości. Dodatkowe Elementy To Doszyte Guziki, Korale, Wisiorki.
Katarzyna Mądrzycka-Adamczyk, Tytuł, Ja czuję!, obiekt tekstylny, 2020
Praca W Formie Koła, Wykonana Techniką Szydełkowania. Obiekt W Intensywnej, Tęczowej Kolorystyce. W Dolnej Części Pracy Wyróżnia Się Ciemna Część. Całość Pokryta Jest Białymi I Półprzezroczystymi Guzikami Różnego Rodzaju. Tkanina Sfotografowana Na Ciemno-brązowym Tle.
Katarzyna Mądrzycka-Adamczyk, Ja, Jowisz z cyklu Ja, Kosmos, obiekt tekstylny, 2021
Czarne Rękawice Bokserskie Obszyte Różową Koronką. Ułożone Na Okrągłym Stoliku, Którego Blat To Sam Koronkowy Obrus Naciągnięty Na Hula-hop. Rękawice I Obrus Wykonane Zostały Tą Samą Techniką I Włóczką W Różnych Odcieniach Różu. Obrus-blat Podtrzymywany Jest Przez Ciemną Drewnianą Nogę Od Stołu, W Stylu Retro. Całość Prezentowana Jest Na Białym Tle. U Dołu Po Lewej Od Obrusu Ciągnie Się Nić I Kłębuszek Różowej Włóczki.
Katarzyna Mądrzycka-Adamczyk, Damski Bokser, obiekt tekstylny, 2013.
Praca Artystki - Okrąg Wykonany Techniką Szydełkowania. Powstał Z Różnych Przędz W Odcieniach Bieli. Wydziergane Elementy Z Włóczki Oraz Liczne Guziki I Koraliki Sprawiają, że Praca Jest Bardziej Przestrzenna. Obiekt Sfotografowany Na Czarnym Tle.
Katarzyna Mądrzycka-Adamczyk, Tort na stulecie praw wyborczych kobiet w Polsce, 1918-2018
Grupa 10 Osób – Kobiet Trzymających Kilkunastometrowy Transparent Wykonany Techniką Szydełkowania. Kobiety Stoją Od Siebie W Odstępach Ok. 1 Metra. Kobieta Po Lewej Stronie Trzyma Również Megafon W Dłoni. Transparent Wykonany Jest W Odcieniach Różu, Na Którym Odznaczają Się Czarne Litery Układające Się W Napis Siostrzeństwo! W Tle Zniszczone Zabudowania Fabryczne Łodzi – Budynki Z Cegły, Za Nimi Wyrasta Współczesny Wieżowiec. Aura Pochmurna I Chłodna, Na Co Wskazują Ubrania Osób Trzymających Transparent. W Dolnej Części Zdjęcia Jest Duża Kałuża, W Której Odbija Się Transparent.
Katarzyna Mądrzycka-Adamczyk, Siostrzeństwo, obiekt tekstylny, fot. Tomek Ogrodowczyk
Back To Top